Infekterade relationer

Två stycken personer skaffar ett barn tillsammans, världens underbaraste unge! Båda två är bra föräldrar på sitt sätt ibland och dom kämpar för att försöka klara av att hålla ihop även om det ofta hänger på en tunn och skör tråd.

Hon och jag blev nära vänner väldigt snabbt och ju mer tid jag spenderade med dom desto mer märkte jag hur infekterat det var mellan dom. De anklagade varandra ofta för att vara den dåliga föräldern och ena stunden så är dom tillsammans och allt är frid och fröjd. Nästa stund så ska dom upp i domstol för att få ensamvårdnad om barnet. Ena stunden är man den bästa vännen som finns och nästa så kastar dom bara "skit" på mig.


Sist jag hade bra kontakt med dom så var socialen inblandad för att polisen larmats för pågående misshandel och jag fick hämta henne på akuten tidigt på morgonen efter och sedan hämta hennes stackars hund som var lämnad i lägenheten.

Jag blir orolig för barnet och hunden, men jag vet samtidigt att ungen iaf har världens bästa mormor som alltid ställer upp.
Så länge hon finns med i bilden så funkar det..

Jag hoppas att barnet och hunden inte far illa för mycket och att dom tar tag i sin situation, en gång för alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: