Lilla terroristen

Idag är det måndag och jag är dagmatte till lilla Luna i vanlig ordning!

När vi kom in efter en liten promenad så serverades det frukost till Kia och ett litet mellis till Luna. =P

Eftersom Luna är en liten valp med vassa tänder som det kanske kliar i så gav jag dom varsitt litet tuggben. GIVETVIS så tyckte Luna att Kias ben var mer intressant, vilket Kia inte var villig att dela med sig av... efter några TYDLIGA varningar från Kia, utan respons, så sa hon till på skarpen och nöp tag i Luna som blev helt förskräckt och tjöt och pep och sprang till hallen… Jag är ganska säker på att Luna lärt sig av detta nu! =)

 

Efter att jag hade varit ute och kissat Luna så insåg jag att det var väldigt varmt i lägenheten så jag öppnade balkongdörren och satte igång takfläkten.. Luna fick paniken och gömde sig snabbt under soffan.

Jag är ingen hund expert men det där var ju inge bra… jag lyfter på soffan och tar ut henne trots protester och håller henne så hon få titta på fläkten samtidigt som jag kände att detta kanske är fel lösning.. att hålla henne.. så jag stängde av den och satte mig ner på golvet och blockerade henne så hon inte kunde gömma sig under något (det tar ju ett tag för fläkten att stå helt stilla). Tillslut så fattar hon att hon inte får fly i panik och lägger sig ner flåsandes (tänkte att jag lyckades). Då tar jag upp henne en liten stund senare, för att hon inte ska kunna fly under soffan igen, sätter igång fläkten igen och sätter mig på samma ställe och blockerar tills hon åter igen lägger sig flåsande och nu är hon helt slut.! =) Känns som om det blev ett mission completed! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: