Frustration!

Igår var det en jättebra dag och bättre blev det när Tomas stannade för att kolla på missade avsnitt av farmen och sen filmen Salt, helt okey. =)

Vi pratade om att jag skulle komma förbi honom när jag slutar ”jobbet” imorron (idag) och att Henke skulle dyka förbi på en kaffe. Woho! Ja, vad kul! Av ren nyfikenhet så frågade jag om Molly (Henkes hund) har träffat Ninas valp innan, men nej det hade dom inte. Jag kan inte låta bli att bli frustrerad och less.

För typ 2 veckor sedan, när Tomas skulle vara hundvakt till Ninas valp så tyckte jag att han kunde komma förbi och vara här lika bra som någon annanstans, men det gick ju inte bra.

Min och Ninas konversation:

Jag skriver:

”Du, varför kan inte Tomas få vara här med hundarna? Vad är problemet?”

Nina skriver:

”Jag vill vara med första gången hon träffar nya hundar.  Jag litar inte på andras hundar och eftersom min fortfarande är liten vill jag inte att ngt ska hända så den får bestående men för livet”

Jag skriver:

”haha, okej, så om tomas skulle möta hundar när han är ute med valparna så ska han ta dom under armen och springa därifrån? för det blir ju inte alls dramatiskt?”

Nina skriver:

”De är ju en jävla skilland å träffa på hundar ute å fara hem till nån om du inte visste de?. Förstår inte varför du ska göra så stor grej av de? Du får faktiskt ta å acceptera det jag säger. Punkt”

Jag skriver:

”Tycker det är väldigt tramsigt och omoget av dig. Jag hade aldrig gått med på att kia skulle träffa giro om det jag va osäker. och med den inställningen och om du känner så blir det mycket större risk att din hund kommer bli traumatiserad”

Nina skriver:

”Då får du tycka de Å du säger sj "jag hade aldrih gått med på att kia skulle träffa hiro om ja var osäker"
Så nähä varför gör du så stor grej av de då om jag säger nej då?Som sagt du få axceptera mitt svar. Orkar int me ditt tjaffs bara för jag säger något som du inte gillar”

 

Och så här tänker jag…Kia är ju ingen ny hund för Nina och jag kan inte hjälpa att känna att hon gör som hon gör bara för att försöka förstöra, och det är ju lite det jag blivit varnad för även om jag inte vill att det ska stämma.

 

Kia har ju hundvänner som är bra mycket mindre än hennes valp sen går det ju hur bra som helst med Hiro, tomas valp, men visst, det är hennes hund och hon som får bestämma, men tycker det är ganska patetiskt!

 

Helt plötsligt så blir hon aggressiv… Jag tänker ju att det är väl bättre att träffas inomhus där det finns saker överallt där valpen kan ta skydd om det blir för livligt.. känns ju som att skaderisken är större utomhus om man ska tänka så.

 

Även om hon inte litar på mig eller kia så tycker jag att det är konstigt att hon inte litar mer på tomas. Sen är det ju så att om man är rädd och osäker så känner hundar det, så det är väl bättre om man inte är med då om man känner så?

 

Kia snappar ju upp sånt och då börjar ju jag tänka att det är ju inte så bra om Nina ska stå och vara rädd att hennes hund ska bli skadad när valpen träffar andra hundar, så dom får väl låta bli att ses tills valpen blivit större=)

 

Tycker det är märkligt att hon upplever att jag tjafsar bara för att jag svarar och inte håller med henne, eller upplevs det jag skriver som tjafs?

 

Sen går hon väl fortfarande runt och tjurar över nyårsfesten. Jag drack för mycket och tappade kontrollen, men sånt som händer. Sen dess så har jag ju insett att det blir ingen mer sprit för mig, öl funkar, men inte sprit..

 

Det har snart gått en månad sen det var nyår och efter den konversationen så känns det som att hon bara markerar allt tydligare att hon inte gillar mig och att jag inte är välkommen. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag har lyssnat på vad alla runt omkring mig har sagt, både personer som inte vet vem hon är och personer som vet precis vem hon är, och alla säger typ samma sak.. att hon bara utnyttjar folk för att få det hon vill ha.

 

Ja, tycka vad man vill om det, men det är det jag hört av tillräckligt många för att hålla henne på lite avstånd. När jag började få dåliga vibbar från henne så snackade jag med henne om det, ett ganska djupgående samtal och förklarade som jag kände, att det tar mer energi än vad det ger att umgås med henne så jag backar..

För som jag sa till henne då, så påminner hon mig om hur jag själv var för typ 10 år sedan, i sitt sätt att vara. Söka mycket uppmärksamhet och bekräftelse från killar och att man inte alltid så kloka val.Att jag vet att det inte spelar någon roll vad än någon säger eller gör för att hon måste göra den resan själv och komma till insikt.

Hon verkade förstå allt jag sa och hon tackade mig för min ärlighet och det kändes bra att jag fick det sagt och jag tyckte inte att det kändes jobbigt mellan oss då men jag har haft fel förr.

 

Sen har jag ju sagt till Tomas att jag tycker att han beter sig som Ninas ”sugerdaddy”, för oavsett om det är en smörgåstårta, fika, hundvalp, eller resor så betalar Tomas allt för henne, som vissa kanske tycker är snällt men ingen jag känner tycker det är riktigt okej. Och OM jag fattat rätt så är hundvalpen bara ett lån som hon ska betala igen till honom.

Samtidigt så är jag nyfiken på hur hon ska klara det.. tjejen som skaffade sig ett par katter och sen en tredje katt som hon egentligen inte hade råd med och nu en hundvalp med… ja, mina ord tar slut där. Tycker att det är tråkigt att hon beter sig som hon gör men en vacker dag så kanske hon växer upp och inser att hon inte kan leva på andra och att hon tar tag i sitt liv, och det hjälper ju inte att Tomas fortsätter betala allt för henne för då kommer hon aldrig kunna lära sig att bli självständig och ta hand om sig själv. Kan ju tycka att det är på tiden att man kan det när man är 27 år gammal.

Nu har jag fått ur mig allt och det känns bra men jag vill ju veta om jag gjort något fel och vad det skulle vara..

Jag ska ta mig upp ur sängen och gå ner och kolla tvättstugan så jag kan tvätta innan jag ska på tjockislägret! =) Börjar närma sig nu och jag längtar! Hoppas att det blir hur kul som helst!

Sen blir det leos lekland med Petra och hennes barn yeeeey! =D 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: