Kokar nästan av frustration!

Idag har jag varit hos min ssk i umeå för årskontroll av mediciner och fått reda på att jag har för högt blodtryck.. okej att jag har skolkat från vattengympan denna veckan med men jag tycker att jag ändå är ganska aktiv! Jag gissar att det kanske kan vara medicinerna som spökar lite..

 

Men nu på kvällskvisten så tog jag på mig löparskorna och tog en liten gå/jogging tur med kia. Vi mötte en man med en pudelvariant som log när kia höll på med sina tramsiga utfall. Tillslut lugnade kia ner sig och så fick dom hälsa. Mannen sa att han trodde vi träffats förut.. Nja det tror jag inte. Då säger han: men visst bor du där borta (Pekar mot mig). Jo, det gör jag (Hur fan vet han det?) Då säger han: Men visst var det din hund som hade en kull valpar? Då svarar jag bestämt: NEJ ABSOLUT INTE! Jag umgås absolut inte med massa pundare och skulle aldrig para min hund med någon som bara ska ha pengar till sitt knark, ALDRIG!

Då skrattade han till lite och sa bara okej. Efter ett tag så sa han att det skulle bli söta valpar om vi skulle para våra hundar… (En pudel med KIA???!?) då sa jag: haha, nej du! Jag kommer aldrig mer att ha blandraser och ännu mindre avla på en blandras! Sen joggade vi vidare.

 

När vi bara hade vägen kvar att passera så tänkte jag att det skulle vara kul at lära kia hålla hand… och vet ni.. jag kanske bara behöver passera 1 eller 2 vägar till innan det sitter… Är så himla glad för att jag har en så begåvat smart hund!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: