Min lilla skrutt!!!

Kia. Idag fick hon mig att tappa hakan lite grann! I onsdags så fick Kia testa på att dra för första gången, 10kg, vilket jag själv tyckte kändes lite väl mycket till en början men hon klarade det galant! Idag så cyklade jag med kia till moröbacke (kia e motorn och jag bromsar och styr) och när vi tog fram vikterna så tyckte vi att det blir bra med 10 kg igen.. haha... vet ni vad? Kia går med 10 kg kedjor efter sig som ingenting.. hon bara lunkade på och jag fick upp flåset ordentligt och sen fick vi stanna flera gånger och vänta in dom andra!
 
Kia väger alltså nästan 28kg och drar 1/3 av sin egen kroppsvikt som ingenting.. Grim, den andra hunden som var med började med 21kg och efter halva promenaden så tog kia 7kg av han... så kia släpade på 17kg och då såg man att hon fick ta i lite, men hon pinnade på och vi fick ta väntepauser även med 17 kg.. jag är helt paff!! SATAN vad stark hon är! Sen cykla med henne hela vägen hem!
Nu är det typ 20 min sen vi kom in och Kia fick en stor portion mat och nu är hon faktiskt trött! Hon gick och la sig direkt efter maten.. WOHOOO, 1a gången! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: