Helt slut!!

Idag har jag haft en heldag med Ubbe i köket och kan ju säga att jag skulle ALDRIG göra det där på egen hand! Det är tur att man kan hjälpas åt och peppa varandra, det betyder så oerhört mycket för mig som inga ord kan beskriva. 
Ikväll ligger jag i sängen utan något som helst sug efter ett återfall och det kommer jag inte ihåg sist det gick. (Ett stort steg i rätt riktning)
Här är dagens resultatet iaf, 40 portioner mat! 
Kan knappt fatta att det har hänt så mycket som det gjort dom senaste 3 veckorna. Tappat 4.4kg och det har försvunnit 6cm från min midja, som iof redan är ganska liten men förhoppningsvis så försvinner det centimetrar från dom rätta ställena med!

"Hemligheten" är att äta lagom och ofta.
Mitt grundproblem är att jag har ätit för lite på dagarna och på kvällarna har det  resulterat i hetsätning. Sen är det inte konstigt att man tar för stora portioner med tanke på tallrikars storlekar idag.
Har man en mattallrik som är nästan 30 cm så tar man ju mer men använder man en som är 21 cm (dagens assietter) så kan du i princip fylla den helt och det blir en typ lagom portion.

Sen äter väl jag ändå lite större portioner än sorselegårdens rekommenderade maxstorlek men ser inget problem med det så länge min kropp visar att jag gör ett bra jobb!

Dagens största överraskning var att Linda ringde och fick mig till tårar, på ett sånt där fint sätt.
Jag trodde aldrig att vi skulle prata mer för det är den känslan jag haft, och det jag fått för mig att hon sa sist vi sågs.
Allt är ett suddigt minne och jag kommer inte ihåg så mycket mer än att jag gick därifrån och visste att hon inte vill vara min vän längre och det får jag respektera. 
Det kändes så bra att höra hennes röst igen och jag blev så glad och rörd när hon sa att hon va stolt över mig för att jag tog mig till Sorselegården och att det går åt rätt håll. 
Vet inte om hon vill träffa mig igen, fick en känsla av att hon kanske vill det lite iaf, men vi får väl se hur det utvecklas. 

Nu ska jag vända mig om och krama Kia och snarka ikapp med henne! Hoppas att ni också haft en bra dag! Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jo, visst handlar det om att äta lagomt! Jag kan peppa dig lite " jobba " " jobba " jobba "! :D

// Anna

Svar: Jo, men det är lättare sagt än gjort! Men det är ju mycket lättare när andra i ens omgivning kör med samma grej! :D
kimmisteel.blogg.se

2016-02-21 @ 11:21:29
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: